IMPORT AUT Z USA W IGNIS GARAGE

Czyli kompleksowa usługa importu auta z USA / Kanady, jego opcjonalna naprawa, kodowanie, przystosowanie do przepisów UE, tłumaczenie dokumentów, wycena rzeczoznawcy i rejestracja.

+48 662-662-348

IMPORT I NAPRAWA AUT Z USA I KANADY

Oferujemy Państwu import samochodów z USA i Kanady. Poza sprowadzeniem samochodu oferujemy możliwość jego naprawy w naszym warsztacie. Zakup i naprawa samochodu z USA będzie przyjemnością, jeśli skorzystasz z usług doświadczonych profesjonalistów!

SPROWADZIMY TWÓJ WYMARZONY POJAZD

SAMOCHODY Z USA

Sprowadzanie samochodów z ameryki stało się popularne już wiele lat temu. Jeśli zależy Państwu na unikatowym pojeździe, warto zdecydować się na rozwiązanie jakim jest sprowadzenie auta z USA. Na amerykańskim rynku znaleźć można rzadkie w Europie okazy w bardzo korzystnych cenach, co w połączeniu z profesjonalną obsługą całego procesu importu auta z USA jest niezwykle proste i przyjemne.

Operacja sprowadzenia samochodu z Ameryki lub Kanady składa się z kilku etapów. Rzadko opłacalne jest przeprowadzanie importu na własną rękę, całą operację warto powierzyć w ręce doświadczonych profesjonalistów, aby mieć pewność, że cały proces przebiegnie jak należy.

AUTO Z USA

DLACZEGO WARTO?

Jeśli jesteś miłośnikiem amerykańskich klasyków lub modeli sportowych albo po prostu chciałbyś zakupić samochód w korzystniejszej cenie, import samochodu z USA lub Kanady może okazać się najlepszym rozwiązaniem. Przeciętni amerykanie wymieniają swoje samochody dużo częściej niż Europejczycy, co sprawia, że z USA bardzo często można sprowadzić kilkuletni samochód w bardzo korzystnej cenie, w nienagannym stanie technicznym.

Decydując się na auto z Ameryki, należy liczyć się z tym, że jedynym kosztem nie będzie zakup samochodu, czyli cena widoczna na aukcji. W odróżnieniu od zakupu samochodu w kraju lub Europie, w grę wchodzi wiele dodatkowych opłat jak akcyza, cło, podatki i prowizje. Niemniej jednak, nawet po zsumowaniu wszystkich opłat, zakup auta ze stanów jest bardzo często dużo korzystniejszy niż zakup podobnego modelu w Europie. Opłacalność operacji zależy od organizacji całego przedsięwzięcia – powierzając sprowadzenie samochodu ze stanów doświadczonej firmie, zwykle jest dużo bardziej opłacalne niż działanie na własną rękę lub próba zakupu podobnego modelu w Europie.

IMPORT SAMOCHODÓW Z USA

Podstawą współpracy z nami, w zakresie importu i naprawy pojazdów z USA, jest uczciwość i profesjonalna obsługa. Gwarantujemy kompleksową i bezproblemową obsługę w zakresie sprowadzenia pojazdu, przygotowania dokumentów czy wymaganych napraw. Dla każdego z naszych klientów przygotowujemy indywidualną ofertę, dokładnie przedstawiającą cały proces sprowadzenia samochodu, wraz z szacunkowym kosztorysem oraz czasem realizacji. Zawsze jednak prosimy o wyrozumiałość – żyjemy w czasach, gdzie z przyczyn niezależnych od nas (np. brak kontenerów, opóźnienia w transporcie itd.) czas oczekiwania na odbiór samochodu może się wydłużyć.

Dopilnujemy, aby cały proces sprowadzenia samochodu z USA lub Kanady przebiegł zgodnie z Państwa oczekiwaniami. Potwierdzeniem naszych kompetencji są setki zadowolonych klientów, dla których sprowadziliśmy samochód z stanów, a także wykonaliśmy konieczne naprawy.

SPROWADZANIE SAMOCHODU Z USA

1. WYBÓR POJAZDU

Na samym początku, trzeba oczywiście wybrać samochód. Można w tym celu skorzystać z wyszukiwarek pojazdów w domach aukcyjnych (np. Copart.com, IAAI.com, ImpactAuto.ca). Jeśli nie wiedzą Państwo jak to zrobić samodzielnie, służymy pomocą w kwestii znalezienia odpowiedniego pojazdu, zgodnie z Państwa kryteriami. Przed licytacją skrupulatnie sprawdzimy dla Państwa poprawność dokumentów od samochodu oraz jego historię, korzystając z płatnych, szczegółowych raportów (np. CarFAX), które zawierają wszystkie potrzebne informacje na temat pojazdu, który mamy zamiar zakupić.

2. FORMALNOŚCI

Po wyborze odpowiedniego samochodu, poinformujemy Państwa o szacunkowych kosztach, związanych z zakupem pojazdu oraz jego transportem do Polski. Porozmawiamy również o podatkach. Zdecydowana większość pojazdów, sprzedawana jest w formie licytacji, a wygrywa najwyższa oferta. Jeśli będzie taka potrzeba, oczywiście pomożemy określić odpowiedni poziom, do jakiego warto licytować dany samochód. Kolejnym etapem jest podpisanie umowy pomiędzy nami oraz wpłacenie kaucji na licytację danego auta w wysokości 10% ustalonej, maksymalnej kwoty licytacji. Wartość kaucji nie może być niższa niż 3500 PLN.

3. KAUCJA

Kaucja jest formą zabezpieczenia dla licytującego. W przypadku, gdy Klient wycofa się z zakupu wylicytowanego pojazdu, dom aukcyjny obciąża nas opłatą w wysokości 10% wylicytowanej kwoty. Depozyt zostaje zwrócony w ciągu 2 dni roboczych na konto Klienta w momencie, gdy licytowany samochód przekroczy wartość zakładanego przez Państwa budżetu. Na życzenie Klienta, kaucja zostanie u nas, na poczet kolejnej licytacji.

4. FINANSE

Po otrzymaniu informacji o wygranej aukcji, Klient jest zobowiązany dokonać pełnej opłaty bezpośrednio na konto firmowe w Stanach Zjednoczonych w ciągu 2 dni roboczych. Jest to warunek konieczny, aby uniknąć dodatkowo naliczonych opłat – dom aukcyjny nalicza opłatę dodatkową, za każdy dzień opóźnienia w płatności. Warto jest więc mieć już przygotowane pieniądze, na swoim koncie bankowym i wykonać przelew od razu po otrzymaniu informacji.

5. IMPORT POJAZDU

Po zaksięgowaniu płatności, możemy zająć się transportem – najpierw do bazy w porcie, a następnie drogą morską, do Rotterdamu. Auto zostanie dostarczone, na wskazany przez Państwa adres w Polsce. Otrzymają Państwo również link do monitorowania pozycji kontenera na wodzie. Po odprawie celnej, otrzymają Państwo dokumenty, dotyczące wysokości opłat celnych.

6. ODBIÓR POJAZDU

Szybko poszło! Po odbiorze samochodu, trzeba pamiętać o konieczności zapłaty akcyzy. W tym temacie, również służymy Państwu pomocą – przygotujemy wymagane dokumenty i zajmiemy się formalnościami.. Naszym klientom oferujemy również usługę kompleksowej naprawy wylicytowanego samochodu w naszym warsztacie.

W CZYM JESZCZE MOŻEMY POMÓC?

NASZE USŁUGI DODATKOWE
  •  PRZYGOTOWANIE WYMAGANYCH DOKUMENTÓW

Dla zainteresowanych klientów, przygotujemy również opinię rzeczoznawcy (potrzebna do zapłaty akcyzy) oraz przetłumaczymy przysięgle dokumenty wymagane do rejestracji.

  •  NAPRAWY MECHANICZNE

Niewszystkie samochody z aukcji w USA, czy Kanadzie są powypadkowe. Jeśli chcesz zakupić samochód z mechanicznym uszkodzeniem, jesteśmy gotowi go naprawić!

  •  NAPRAWY BLACHARSKIE I LAKIERNICZE

Zajmujemy się naprawami blacharskimi i lakierniczymi w zakupionych samochodach.

  •  KOMPLETNY SERWIS OLEJOWY

Należy pamiętać o serwisie olejowym w sprowadzonym samochodzie. Najczęściej nie wiadomo kiedy poprzedni właściciel wymienił w nim olej. Warto zadbać o kondycję silnika tym tanim i prostym zabiegiem.

  •  SERWIS HAMULCÓW

Układ hamulcowy sprowadzonego samochodu, który przez długi czas oczekiwał na licytację, często wymaga serwisu.

  •  KLIMATYZACJA

Większość samochodów uszkodzonych w przód, wymaga po naprawie serwisu klimatyzacji. Posiadamy maszyny ze starym i nowym czynnikiem, więc nie muszą się Państwo o to martwić!

 
JAKIE SĄ KOSZTY IMPORTU?

KOSZT SPROWADZENIA AUTA Z USA

Sprowadzenie samochodu z USA, czy Kanady, to nie tylko wygrana licytacja. Trzeba doliczyć jeszcze kilka opłat.

1. PROWIZJA DOMU AUKCYJNEGO

Copart, IAAI, czy ImpactAuto (czyli giełdy), za swoje usługi pobierają prowizję, zależną od kwoty końcowej na licytacji. Prowizja zaczyna się od kilkuset $, a może wynieść nawet kilka tysięcy $ – wszystko zależy od tego, za ile wygramy samochód.

2. TRANSPORT W USA

Samochód należy przetransportować z terenu giełdy do portu, gdzie samochód będzie oczekiwał na załadunek do kontenera. Kwota jest zależna od lokalizacji danego oddziału giełdy i jej odległości od portu. Opłata za transport może wynieść kilkaset $ w przypadku niewielkiej odległości od portu do kilku tysięcy $, gdy odległość jest bardzo duża.

3. TRANSPORT MORSKI

Cena za transport morski jest w miarę stała i waha się w okolicy 1000$. Od początku pandemii, kwota ta niestety tylko rośnie, a dostępność kontenerów – maleje.

4. Opłata za przerejestrowanie i przygotowanie i dokumentów

Opłata ta wynosi 150 USD i doliczona jest do przelewu za pojazd.

5. Opłata naliczana po dostarczeniu auta do portu

Jest stała i wynosi około 535 EURO. Naliczana jest przez agencję celną.

6. CŁO I VAT

Jej wysokość również określana jest przez agencję celną. Cło wynosi 10%, a VAT 21%. Samochody przechodzą odprawę celną w Rotterdamie.

7. Transport z Rotterdamu pod wskazany w Polsce adres

Wysokość opłaty za transport jest względnie stała i wynosi od 1600zł do 2000zł.

8. Wycena rzeczoznawcy, tłumaczenie dokumentów, rejestracja auta

Całość tych kosztów powinni Państwo zamknąć w 1000zł.

9. AKCYZA

Akcyza wynosi 3,1% dla samochodów z silnikami poniżej 2.0l pojemności i 18,6% dla samochodów z silnikami powyżej 2.0l.

10. PROWIZJA DLA NASZEJ FIRMY

Za nasze usługi pobieramy prowizję w wysokości zaczynającej się od 600$, w zależności od wylicytowanej kwoty. Poinformujemy Państwa o przewidywanej wysokości prowizji, przed przystąpieniem do licytacji.

UWAGA: przed licytacją prosimy o kontakt w celu ustalenia szczegółów oraz podpisania umowy. Nie licytujemy pojazdów bez otrzymania kaucji i bez podpisania umowy.

Kaucja jest dla nas zabezpieczeniem, że nie wycofają się Państwo z zakupu wylicytowanego samochodu. Kaucja wynosi 10% od ustalonej kwoty maksymalnej na licytacji. W przypadku zrezygnowania z zakupu wylicytowanego samochodu, dom aukcyjny obciąża nas karą w wysokości właśnie 10% wylicytowanej kwoty.

Po zapłacie przez kupującego za wylicytowany pojazd i zaksięgowaniu pieniędzy w banku w USA, kaucja zostaje zwrócona na konto wpłacającego w kwocie pomniejszonej o wysokość naszej prowizji (w przypadku zakupu auta).

W razie nieudanej licytacji lub innych okoliczności, na skutek których nie doszło do zakupu, kaucja jest zwracana w całości w ciągu 2 dni roboczych lub przechodzi na kolejną licytację (zgodnie z Państwa wolą).

Sprowadzenie samochodu z USA lub Kanady do Polski zajmuje średnio od 6 do 12 tygodni. Pamiętaj – zakup samochodu z USA może być bardzo korzystny. Nawet po uwzględnieniu wszystkich kosztów, o których napisaliśmy wyżej i kosztów naprawy samochodu (jeśli był uszkodzony), są Państwo w stanie zaoszczędzić od 20% do nawet 50%.